Hoşgeldiniz...

Yürüttüğüm prodüksiyon çalışmaları başta olmak üzere aslında kendimle ilgili her türlü mevzuyu açıyorum size.
Zaten blog dediğin nedir ki?
Budur...

11.10.18

Film nasıl çekilir diye artık sormayın

2007 yılında kısa film okulu düzenlemiştim ve gurur duyduğum bir çalışmaydı. Hayatımın önemli ve verimli bir döneminde 2 tane güzel kısa film çekerek ve bunun yanında bir grup öğrenciye de eğitim vererek vaktimi verimli geçirdiğim bir dönemdi. Tamamını da kayıt altına almıştık ve 36 saatlik kamera arkası görüntüsü en az 11 yıldır arşivde bekliyordu.
Bu 36 satlik videoyu kurgulamayı denedim dönem dönem ama açıkcası imkansız bir çabaydı.
Youtube'a komple koymak asla aklıma gelmedi. Belki de öğrenilmiş çaresizliktendir. Youtube 10 dakikalık videoyu bile anca izin veriyordu yıllarca ben de ona alışmıştım. Şayin filmi bile 2 kısımdan oluşur. Sonradan limiti 12 saate çıkardılar ama akılda öğrenilmiş çaresizlik olunca uzun videolar koymayı hiç akıl etmedim. Öyle ya bu tip videolar da hiç görmemiştim. Hiçbirşeyi kurgulamadan blok olarak yayınlamak çok saçmaydı.

Yoksa öyle değil miydi????

Bu kadar çok video koymayı bunca zaman neden kimse yapmadı? Çünkü mümkün değildi...

Çünkü mümkün değildi...

O kadar.

Tek sebebi buydu.

Artık mümkün.

Ve çok da mantıklı.

Çok mantıklı olduğunu zamanın göstereceğine eminim.

Uzun video hepsi izlensin diye değil. Aksine içinden sadece belli kısımları izlensin diye. Ama izleyicinin de isterse önü ve arkası ile komple izlemesi de yerinde bir eylem.

Özellikle kısa film nasıl çekilir üzerine belki de en etkili eğitim sistemi. Olayların gerçek hızında olduğunu izlemek olayı bir eğitimden çıkarıp bir deneyime sokuyor.

Bu 36 saatlik videonun tabiki bir rehbere ihtiyacı var. Bunu inşa edeceğim.
Bu 36 saatlik videonun içindeki önemli dakikalara doğru yönlendirmeler yapacağım ve blogu takip edenler bu uzun videonun içindeki önemli referans noktalarına nokta atış düşecekler.

Hatta bir örnekle başlayalım. Aşağıdaki videoda çekim sırasında yan gelip yatsanız bile bunu nasıl da ekipteki geri kalanlara makul bişeymiş gibi anlatabilirsiniz onun dersini veriyorum.



Böyle yani. 2160 dakika içinde bu şekilde elinizden tutarak sizi gezdirebilirim.

Bu çok farklı bir içerik paylaşımı ve navigasyon yöntemi.

300 gigapixellik şehir fotolarına bakarken nasıl bir çaresizliğe düşüyorsanız ve bak bak bi türlü bitiremiyorsanız 12 saatlik videoları izlemek de aynı şekilde bir durum var. Ama yine de etkililer mi? etkililer.

Yaw çok garip ya bu bloga gelip yine bişeyler yazmak ama tilkinin dönüp dolaşacağı yer yine kürkçü dükkanı değil mi?

Hiç yorum yok: